sábado, 12 de noviembre de 2011

valencià

Hola, sóc Sant Vicent i vaig naixer a València el 23 de gener  de 1350 i vaig morir a Vannes el  5 de abril de 1419.La meua obra SERMONS, a on parle de la moral cristiana i del amor que tenim que tindre al nostre Senyor.

Ja de jove vaig decidir anar de poble en poble, i de ciutat en ciutat, a predicar la paraula del Senyor.

Amb  els sermons el que jo volia era ,que els pobles tornaren a una doctrina evangélica, a la consolidació de la fe, a la pràctica de les virtuts morals tradicionals, al respecte i al manteniment d´un ordre social jeràrquic, estable i definit.

El meu lema,que podeu trovar en imatges meues ,vereu que damunt del cap posa: “TIMETE DEUM,ET DATE ILLI HONOREM”,”QUIA VENIT HORA IUDICCI EIUS”.Un Deu ofés per els pecats del món, és un Deu que implica temor.

La meua vida de predicador valencià , va ser un combat permanent entre el bé i el mal, entre la fe i el error, entre angels i dimonis,entre el pecat i la virtut.

Jo m´enrrecorde de quan arrivava als pobles, abans de començar els Sermons,s´havien preparat entoldats i a més hi havia gent dels pobles del voltant.

Primer preparava una misa solemne i començava els sermons, de vegades podia tardar fins a 4 hores, i la gent seguía escoltanme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario